U današnjem promjenljivom svijetu dosta ljudi bira karijeru stomatologa kao dobro plaćenu profesiju, koja će im donijeti unosan profit. Kako bi bili uspješni u svom poslu, stomatolozi moraju da se usredsredi na kvalitete koje bi trebalo da posjeduju kako bi bili uspješni.
U današnje vrijeme, kada stomatološki fakulteti niču na svakom koraku i povećava se konkurencija, ako zaista želite da napravite razliku među silnom konkurencijom, sama diploma nije dovoljna. Potrebno je da posjedujuete dodatna znanja i vještine, kao i da se konstantno usavršavate.
Neki bi to nazvali "Strast". Morate biti strastveni u stomatologiji. Zapitajte se hoću li to učiniti čak i ako ne budem plaćen? Da li mi se toliko sviđa? Ako je odgovor da, onda ste „dovoljno strastveni“.
Evo nekih kvaliteta koje treba da razvijete.
1. Razvijte svoj vlastiti "dobar" pristup: Većina medicinskih radnika ima svojstven pristup pacijentima koji im omogućava da se osjećaju ugodno i opušteno tokom pregleda i tretmana.
2. Osećaj empatije: Veliki medicinski profesionalci imaju snažan osjećaj empatije i razumiju šta je osjećaj boli i patnje. Empatični su i imaju istinski interes za poboljšanje dobrobiti pacijenta.
3. Sjajne komunikacijske veštine: Većina medicinskih radnika ima odlične komunikacijske veštine. Oni prosječnom pacijentu mogu objasniti komplikovanu medicinsku terminologiju laičkim riječima. Takođe, posjeduju odlične vještine slušanja i sačekaju određeno vrijeme kako bi shvatili šta su potrebe pacijenta.
4. Posjedovanje vještine rješavanja problema: Odlične vještine rešavanja problema mogu brzo i učinkovito da riješe zdravstveni problem kod pacijenta. Sam rad u zdravstvu, po definiciji, opisuje rešavanje problema ljudskog tela.
5. Raditi sve temeljno, do detalja: Veliki medicinski profesionalci su uvijek vrlo temeljiti u svom poslu. Oni znaju da i najmanji propust može imati teške posledice i stoga se brinu da detaljno pokriju sve sitnice u onome što rade.
6. Pružnje podrške odlukama pacijenta: Veliki medicinski stručnjak djeluje kao partner pacijentu u odlukama o lječenju i razumije da, u konačnici, sve odluke leže u rukama pacijenta. Takođe, nudi i potpunu podršku odlukama pacijenata.
7. Pacijentima nudi vrijeme: sjajni medicinski radnik provodi dovoljno vremena sa svojim pacijentima i nikada ne žuri sa pregledima tokom napornog dana. Svakom pacijentu posvećuje dovoljno vremena kako bi postavio ispravnu dijagnozu ili ponudio detaljan tretman.
8. Posjedovanje značajnog znanja: Veliki medicinski stručnjci posjeduju široko znanje o ljudskom tijelu i njegovim tegobama. Ne plaše se priznati kada nešto ne znaju, nego će to ili istražiti ili uputiti pacijenta nekom bolje kvalifikovanom stručnjaku.
9. Posjedovanje snažnog osječanja etike: Veliki medicinski profesionalci imaju snažan osećaj za etičnost i nikada ne ugrožavaju njen integritet ili vrijednosti.
10. Neprekidno obrazovanje: Veliki medicinski radnici znaju da je medicinsko polje puno novih istraživanja i dostignuća i uvijek su u koraku sa vremenom na tom polju. Čitaju istraživačke časopise i polažu na kursevima kako bi bili u toku sa brojnim medicinskim dostignućma.